נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

באילו שנים נכנסה השתלת השיער לאופנה ואיך היא נכנסה למודעות?

משחר ההיסטוריה, הנחת היסוד הייתה קבועה – שיער הוא כוח. שמשון הגיבור תואר כבלתי מנוצח כל עוד התהדר במחלפות ראשו, דוד המלך היה ידוע בתלתליו האדמוניים, ואפילו כוכבי הקולנוע האופנתיים ביותר התגאו בשיער שופע וגולש.

מנגד, התקרחות תמיד הייתה מקור לתסכול, מבוכה ולעיתים סממן לאובדן גבריות. לכן אין פלא שעם התקדמות הטכנולוגיה הפכה השתלת השיער לתופעה מוכרת למדי. אבל איך הכול קרה?

 

ההשתלה הראשונה – כבר במאה ה19

קשה להאמין, אך השתלת השיער המתועדת הראשונה התרחשה כבר ב1822 בגרמניה, כאשר רופא ועוזרו ניסו להעביר שתלי שיער מנקודה אחת בראש לשנייה. עד המאה ה-20 לא נרשמו אזכורים נוספים להשתלת שיער בהיסטוריה המתועדת.

הפעם הבאה בה התעסקו בהשתלת שיער הגיע בסוף שנות ה-30 של המאה ה-20, ודווקא ביפן, שם רופא עור מקומי ניסה להעביר טלאי עור בעלי שיער לאזורים בעור שנפגעו מכוויות או פציעות בטכניקת ניקוב. מאז ועד היום התחום עבר כברת דרך משמעותית, וכיום מרפאות אסתטיקה מציעות מגוון רחב של טיפולים.

 

ארצות הברית כמקור התנופה לענף ההשתלות

בשנות ה-50 טכניקת הניקוב היפנית עשתה את דרכה אל ארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות, אך התוצאות אינן היו קרובות למה שאנו מכירים היום. הרופאים דאז השתמשו בשתלים בגודל של עד 4 מ"מ, הנחשבים גדולים במיוחד, זאת בשל האמצעים המוגבלים לאותה תקופה שעמדו לרשותם.

הדבר הוביל לכך שההשתלות נראו מלאכותיות, ושיער שנלקח מהעורף אל אזור המצח, היה עדיין בעל תכונות של שיער העורף, מה שהיה נראה לא טבעי ולא אסתטי במיוחד.

 

סוף שנות ה-80 כנקודת מפנה

האנשים שעברו השתלת שיער במאה ה-20 לא יצאו שבעי רצון מן הטיפול שעברו, בוודאי לא בהשוואה לאלו שעוברים את ההליך כיום. אולם בסוף שנות ה-80 בואכה שנות ה-90, החל להתבצע שימוש בשתלי מיקרו ומיני, שהיוו קפיצת מדרגה בכל הקשור לתהליך השתלת השיער והביאו לתוצאות פנטסטיות ביחס למה שהושג עד אותה תקופה.

תפקידם של שתלי המיקרו היה לרכך את אזור קו השיער ואילו שתלי המיני דאגו למלא את שאר האזור.

 

פיתוח שיטת הFUE- פסגת התגלית של השתלת השיער

שיטת הFUE ((Follicular unit transplantation נחשבת למוצלחת והאפקטיבית ביותר עד היום. היא פותחה בשנות ה90 הודות להתקדמות הטכנולוגיה, והיא מאפשרת דיוק מקסימלי ותוצאות טבעיות ונטולות צלקות. היא מתבססת על הוצאת זקיקי שיער אינדיבידואליים, בעזרת כלי ניקוב מזערי המאפשר עבודה מפורטת ומשביעת רצון.

 

הקידמה מביאה מודעות

כמו בתחומים רבים הנתמכים בפריצות דרך טכנולוגיות, גם המודעות לעולם הטיפולים האסתטיים הגיעה לשיאה עם השנים. כיום טיפולים כמו ניתוחי אף, אסתטיקה דנטלית או השתלת שיער, הם דבר שבשגרה ועבור מי שרוצה לעשות את השינוי המיוחל, מוצע מידע רחב בנושאים שונים. ההמלצה היא תמיד להיוועץ בגורמים מקצועיים ולא להתפשר על איכות הטיפול.

השתלת שיער

מה היה לנו עד עכשיו?
לתכנן ארון
איך מתכננים חדר ארונות?

למי מאיתנו אין חלום וורוד אחד על לקום להתארגן בבוקר, ללכת לארון שלנו ולהכנס במסדרון צר לחדר שכולו בגדים