נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

האבולוציה של אדידס ונעלי אופנת ספורט ניו באלאנס: משנות ה-80 ועד היום

אי אפשר להתעלם מהאופנה הנוכחית שמחזירה אותנו אחורה בזמן, אל עבר שנות ה – 80 העליזות. עובדה זו גרמה לנו לצאת בסדרת מדריכים מרתקת שתציג בכל פעם את האבולוציה של אקססוריז שכיכבו בעבר וחזרו בגדול אל העידן הנוכחי. אנו מזמינים אתכם להישאר אתנו במדריך הנוכחי והחמישי במספר. שכן, הפעם, נציג בפניכם את האבולוציה של נעלי הספורט האהובות עליכם ביותר. 

 

ההיסטוריה של נעלי הספורט – הקדמה

אם מסתכלים על ציר הזמן המקורי של נעלי הספורט המדוברות, ניתן לראות כי אלה הגיחו אל אוויר העולם בשנת 1839. בחרנו שלא לחזור כל כך הרבה אחורה בזמן, בגלל שהדברים שהיו אז פחות רלוונטיים לתקופה הנוכחית. נציין בקצרה רק כמה מילים אודות מדען אמריקאי שנקרא גוייר.

אותו מדען המציא את הגומי שמשתמשים בו כיום לסוליות נעלי הספורט ברחבי הארץ והעולם. עיצוב הנעליים והאיכות שלהן השתפרה ככל שהשנים עברו. נעלי האדידס וניו באלאנס שלשמן התכנסנו כאן היום מצאו את עצמן בכותרות אי שם בשנות ה – 80 לאחר שספורטאים רבים בחרו להשתמש בהן.

נעלי אופנת ספורט ניו באלאנס

אופנת נעלי הספורט בראי של שנות ה – 80

בשנות השמונים נעלי הספורט נתפסו כנעליים שמאפשרות להזדהות עם גיבורי ספורט מגניבים שכולם רוצים להיות כמותם. השמות הגדולים והמוכרים שגרמו להתעניינות בנעליים אלו הם קארים אבדול ג'באר, פארה פוסט וגם מייקל ג'ורדון. המכירות של חברת אדידס זינקו לאחר שזו מכרה דגמים רבים של אדידס סמבה למי שרצו לקחת חלק בטרנד המדובר.

 

נעלי הספורט בשנות ה – 90  עד שנות ה – 2000

בתקופה שצוינה לעיל, נעלי הספורט הפכו להיות כחלק מאופנת הרחוב. הם היוו מצרך חיוני עבור מי שלקחו חלק בסצנת ההיפ הופ והראפ ששלטה ברחובות באותם שנים. מי מכם שחיו בתקופה זו וודאי זוכרים שהמוזיקה הזו נשמע בכל פינת רחוב. מי שהיה לו ידע בסטייל, הלך עם נעלי ניו באלאנס שחורות.

נעלי אופנת ספורט ניו באלאנס

נעלי הספורט היום

בימים אלו אפשר לראות את נעלי הספורט בכל מקום. אין לנו נתונים מדויקים בכל הנוגע להימצאות של נעליים אלו בארונות של תושבים בישראל, ובכל זאת, אנו סבורים כי מדובר בתופעה נרחבת. שכן, לרבים מאתנו יש לפחות זוג אחד בארון שמשמש לא רק לצרכי ספורט, אלא גם ליציאות שגרתיות.

 

השורה התחתונה

אי אפשר להתעלם מן העובדה כי נעלי ספורט ואופנה הן שתי מילים נרדפות. נעליים אלו יכולות לשמש  רבים לצרכי ריצה, הליכה או רכיבה על אופניים, אך לא רק. מומחים בתעשייה יודעים כיום כי נעליים אלו צריכות להיות מותאמות לאופנה הנוכחית, בגלל שזה עניין שמתקיים במשך כמה עשורים. עכשיו אתם מודעים להיסטוריה של נעליים אלו, כך שנותר לכם רק לעקוב אחריהן ולראות את ההתפתחויות שצפויות להן בשנים הבאות.

נעלי אופנת ספורט ניו באלאנס

מה היה לנו עד עכשיו?
לתכנן ארון
איך מתכננים חדר ארונות?

למי מאיתנו אין חלום וורוד אחד על לקום להתארגן בבוקר, ללכת לארון שלנו ולהכנס במסדרון צר לחדר שכולו בגדים