נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

האם סריגה ידנית חזרה לאופנה בשנים האחרונות?

נתחיל מהעובדה שסריגה ידנית מאוד יצירתית ומלווה בעונג צרוף, היא אף טומנת בחובה סגולות בריאותיות, כמו למשל – היא משדרגת את האוריינות, מפחיתה מתחים, וכן מסייעת בהתמודדות עם אלצהיימר. התנועות שחוזרות על עצמן בסריגה עשויות להוות את הפתח להרפיה, כפי שנמצא במחקרים רבים שבוצעו בתחום, חיות שביצעו אותן תנועות עוררו שחרור של נוירוטרנסמיטר ושל סרוטונין, שמתכתבים עם רווחה ועם רוגע.

במידה ותקפידו לקרוא את המאמר הזה למן תחילתו ועד לתומו, תיווכחו כי התנועות הקצביות שחוזרים עליהן במהלך הסריגה הידנית מעוררות סוג של מדיטציה הזהה למינדפולנס, שהינו אותו מצב נפש חביב שמתרחש בשנייה, אין התעסקות בעבר, כי אם מתעסקים בעתיד, תוך כדי בריחה למקום הרגוע של המוח השקט. פשוט תמשיכו לקרוא ותגלו – האם סריגה ידנית חזרה לאופנה בשנים האחרונות?

 

האם סריגה מסייעת בהתגברות על התמכרויות ותומכת בתהליך למידת הקריאה של ילדים?

יודעי דבר מדווחים, כי סריגה ידנית מסייעת בהתגברות על התמכרויות, צחוק הגורל שגם היא כשלעצמה גורמת להתמכרות, אבל הסוד הוא בהחלפת התמכרות לגמרי הרסנית בהתמכרות מועילה יותר של הסריגה.

הסריגה הידנית בהחלט תומכת בתהליך למידת הקריאה של ילדים, שהינה כעין "השחלה" של סיפור, בעוד ילדים לומדים ריכוז או מיקוד, הינם צוברים כל מיני מיומנויות מוטוריות עדינות, שמחויבות המציאות לשם מלאכת הכתיבה. הילדים מבחינים בדפוסים, בעודם נעים מכיוון שמאל לכיוון ימין, באותה הצורה שהינם קוראים, ובאמצעות הסריגה הידנית הינם צוברים ביטחון עצמי, מה שישרת אותם בלמידה בטווח הארוך.

 

האם סריגה ידנית חזרה לאופנה בשנים האחרונות?

ושאלת מיליון הדולר, אשר אף חותמת את המאמר הזה – האם סריגה ידנית חזרה לאופנה בשנים האחרונות? בני האדם בעלי הנטייה לחשוב על סריגה ידנית כמו פעילות נרכשת של הסבתות שלהם. ברם, מדובר אודות מלאכה שאין מעריכים אותה מספיק, ולמען האמת הבריות בכל הגילאים עשויות להפיק ממנה תועלת וממש ליהנות תוך כדי היצירה, בפרט בתקופה כה מאתגרת, של התרחקות חברתית בשל התפרצות נגיף הקורונה כבר מלפני שנתיים. אז מה יש בסריגה ידנית, שכה הרבה אנשים חפצים ביקרה, והחזירו אותה אט אט בתקופה האחרונה לאופנה? הנה מרבית הסיבות לפניכם –

  • הסריגה הידנית יכולה לבנות קשרים בינאישיים – הסריגה הידנית מהווה תירוץ די טוב להרחיב את המעגל החברתי שלכם, וזאת תעשו באמצעות מציאה של קבוצות מקומיות שסורגים ולחבור אליהן. בכך שתקיפו את עצמכם בסורגים, שותפים להובי שלכם, בקרב הקהילה הקרובה לכם, תתעודדו להפוך את ההובי שלכם לסוג של מדיום חברתי. כמו כן, זאת עשויה להיות חוויה מאוד מעשירה, כמו גם בחירה בבריאות נפשית לייצר קשרי חברות נוספים.
  • הסריגה הידנית משפרת תפקודים קוגניטיביים או תודעתיים – הסריגה הידנית מהווה סוג של פעילות דינמית אשר בה ההחלטות מתוזמרות על מנת להחיות את הדרך שבה אתם מדמיינים את התוצר הסופי שייצא תחת ידכם. פעילות שכזאת מגרה בהחלט את קליפת המוח המוטורית שלכם, האוקסיפיטליות ואת האונות הקדמיות שלכם, כולן במקביל מסוגלות לחזק את המוח שלכם, ולהאט באופן משמעותי כל ליקוי קוגניטיבי.
  • הסריגה הידנית מטפחת תקשורת אישית, כאשר בעת הסריגה הנכם מצוידים בכוח הבחירה. אתם ורק אתם מגדירים את המטרות המסונכרנות שלכם, ביחד עם סדרי ההעדפה שלכם, מה שבהכרח יספק לכם תחושה של שליטה בזמן של האני שלכם.

חולצה

 

מה היה לנו עד עכשיו?
לתכנן ארון
איך מתכננים חדר ארונות?

למי מאיתנו אין חלום וורוד אחד על לקום להתארגן בבוקר, ללכת לארון שלנו ולהכנס במסדרון צר לחדר שכולו בגדים