נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

להקים חברת אופנה בארה"ב כישראלי – איך עושים זאת נכון?

עד כמה שזה עשוי להישמע מורכב ובלתי אפשרי, יש כמה וכמה מותגי אופנה ישראלים שהצליחו לחדור לשוק האמריקאי, ביניהם מיכל נגרין, גוטקס, רונן חן ועוד.

אך אלה מספרים על קשיים עצומים בכל הרבדים, אז מהם הלקחים שלהם ואיך תיישמו אותם בעצמכם? קבלו X כללים שיעשו לכם סדר בארון הבגדים.

 

כלל ראשון – קחו רואה חשבון אמריקאי

חברת MasAmerica, המתמחה במיסוי אמריקאי לישראלים,  מכירה היטב את הקשיים העומדים בפני ישראלים המבקשים לפתוח חברה בארה"ב.

המומחים של מסאמריקה מספרים לנו כי זרים המבקשים לפתוח חברה בארה"ב צריכים לבחור את סוג החברה שישרת אותם בדרך הטובה ביותר (תאגיד, או חברה בע"מ) וכן את המדינה בה תירשם החברה, שכן בכל מדינה בארה"ב קיימים חוקי מיסוי שונים וחברה הפועלת בארה"ב צריכה לשלם מיסים גם ברמה המקומית וגם ברמה הפדרלית.

לצד כל אלה קיימים שיקולים רבים נוספים, שבגללם הצעד הראשון והחשוב ביותר בהקמת חברת אופנה כישראלים בארה"ב הוא לקחת רו"ח אמריקאי.

 

כלל שני – הכירו היטב את השטח

השוק האמריקאי אמנם מפתה מאוד, כי הוא עצום ויש בו פונטציאל עצום לכאורה, אבל שוק האופנה האמריקאי הוא ספציפי מאוד, הלוגיסטיקה המתבקשת להפעלה של חברת אופנה גדולה בארה"ב היא מורכבת באופן מיוחד וגם לוח הזמנים השונה כל כך שמתקיים בארה"ב לא מקל על ישראלים המעוניינים לעשות שם עסקים.

לכן, הכלל השני הוא להכיר היטב את עולם האופנה האמריקאי, להחליט באיזה תחום ובאיזה אזור תרצו להתמקד, או לפחות להתחיל ממנו ולפעול מתוך שיקול דעת ומחשבה תחילה.

 

כלל שלישי – התאימו את הקולקציה לצרכן

עד כמה שהתרבות האמריקאית קרובה לזו הישראלית, למראית עין לפחות, קיימים הבדלים מהותיים בטעם של האמריקאים באופנה, כמו גם בתחומים רבים אחרים.

לכן, בין אם אתם עוסקים בייצור של מותג אופנה ובין אם אתם קונים מוצרים מוכנים ומחפשים את הערוץ המתאים לשווק אותם בארה"ב, אתם צריכים קודם כל לוודא כי הקולקציה שאתם משווקים אכן מתאימה לטעם של הצרכן האמריקאי.

הטעם של הצרכן האמריקאי שונה מזה של הישראלי וכן סגנון הלבוש ולכן חייבים לבצע התאמות בהיבטים שונים של המוצרים, אותם אתם מבקשים לשווק בארה"ב.

יתרה מכך, אתם עשויים לגלות כי בניו יורק למשל, קיים סגנון אופנתי שונה מאוד מאשר זה המקובל בווייומינג, או כל מדינה אחרת בארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות.

 

לסיכום

להקים חברת אופנה בארה"ב יכול להיות רעיון מוצלח מאוד, אם אתם ערוכים כמו שצריך למהלך שכזה. יחד עם זאת, כדי להיות ערוכים ומוכנים באופן אופטימלי, עליכם לזכור שאתם מנסים לחדור לתוך שוק שמתנהל בצורה שונה מאוד ממה שאתם מכירים כאן בארץ ולכן חשוב להסתייע בגורמים מקצועיים, שיבטיחו לכם התאמה אופטימלית לעבודה בשוק הגדול ביותר בעולם.

 

מה היה לנו עד עכשיו?
לתכנן ארון
איך מתכננים חדר ארונות?

למי מאיתנו אין חלום וורוד אחד על לקום להתארגן בבוקר, ללכת לארון שלנו ולהכנס במסדרון צר לחדר שכולו בגדים