נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

כיצד לקשור קשרים בסיסיים במקרמה

בתקופה האחרונה ניתן לראות יותר ויותר יצירות העשויות ממקרמה.

בין אם נדנדה, מתלה לעציץ ובין אם סתם קישוט לקיר.

המקרמה הפך ליצירה ולתעסוקה להמון אנשים מכיוון שהוא יפה ומרשים.

אבל איך קושרים קשרים בסיסיים במקרמה?

כל המידע לפניכם.

 

מה זה מקרמה?

מקרמה היא מילה ערבית. מדובר בחוטים של חבל או כל סוג של חוט אחר שנקשרים אחד בתוך השני. המקרמה קיים המון שנים והשתמשו בו בספינות כדי להעביר דברים מספינה אחרת לשנייה. בשנים האחרונות המקרמה עשה קאמבק וחזר ובגדול. היתרון בחוטי מקרמה הוא שהם זולים וניתן להשיג אותם בכל חנות יצירה או סדקית.

 

אילו קשרים בסיסיים יש במקרמה?

אמנם עבודת המקרמה נראית מסובכת, אבל ברגע שמבינים את טכניקת הקשירה היא יכולה להיות מאוד פשוטה. אין חובה לעבוד דווקא עם הקשרים המסובכים ביצירה שלכם, יש קשרים בסיסיים שיכולים להיות לכם קלים ותוכלו להרכיב מהם יצירה יפה ומרשימה. תוכלו להתרשם ממגוון עבודות כאן חנות מקרמה.

קשר הראש של לארק – זהו הקשר הבסיסי הראשון. הוא זה שבעצם מחזיק את עבודת המקרמה ומבטיח שהעבודה לא תתפרק.

מיתרי החוזקה – אלו הקשרים שמוסיפים לראש הקשר.

מיתרי הקשר – אלו הגדילים שמחזיקים את הקשר.

 

איך עושים את זה?

הכי חשוב שמשטח העבודה שלך יהיה חזק ויציב, כך שהעבודה לא תיהרס. הדבר הראשון שמומלץ לעשות הוא לקשור את קשר הראש של לארק ולהחזיק את החוטים בצורה יציבה ובטוחה. אם מסתבכים אפשר להיעזר בחוטי ברזל, הם יעזרו לחוטים להתיישר ולהתייצב. מומלץ לאחר כל קשירת חוט והכנסתו ללולאה הספציפית למשוך אותו חזק ומתוח על מנת לתת תחושה של עבודה ישרה וחלקה.

לעבודות קטנות של מקרמה אפשר להשתמש באצבעות על מנת לייצר אחיזה וחוזק. לעבודות גדולות יותר ניתן להשתמש בגומיות על מנת שיחזיקו את החוטים המוכנים לפני שתחברו את כולם ביחד.

 

מהי קשירת חצי תקלה?

קשירת חצי התקלה היא הקשירה הבסיסית והפשוטה ביותר בעבודת מקרמה. ניתן לקשור מצד ימין או מצד שמאל. איך עושים אותה? אם בחרתם לקשור מצד ימין, החזיקו את החוט השמאלי מתוח. אם נוח לכם יותר לעבוד על משטח עבודה אז אפשר להניח את החוטים על המשטח ולהצמידם אליו כך שלא יזוזו. קחו את החוט הימני והביאו אותו מסביב לחוט השמאלי. השחילו את החוט בלולאה והדקו אותו.

כדי לעשות קשירת חצי תקלה שמאלית הפכו את ההליך והביאו את החוט השמאלי מעל ומאחורי החוט הימני.

 

קשירה בסיסית במקרמה

לסיכום, על מנת לעשות עבודת מקרמה יפה ומושקעת, איך צורך להסתבך בקשירות קשות ומסובכות. יש מספיק קשירות בסיסיות ופשוטות שניתן לבצע ביצירה ושיתנו תחושה והרגשה של קשירה קשה, מורכבת ומסובכת. עם הקשירות הבסיסיות ניתן לבצע כל עבודה שתרצו.

בהצלחה.

 

חוט קשור

מה היה לנו עד עכשיו?
לתכנן ארון
איך מתכננים חדר ארונות?

למי מאיתנו אין חלום וורוד אחד על לקום להתארגן בבוקר, ללכת לארון שלנו ולהכנס במסדרון צר לחדר שכולו בגדים