נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

עובדים בתחום הבידור? כך תתלבשו נכון

עולם הבידור הוא תחום דינמי ומרתק ועובדים בו אנשים משלל מקצועות כמו מפיקים, שחקנים, אנשים טכניים ועוד. עבור כל אדם בעבודתו, יש חשיבות לבגדים שהוא לובש – וזו אחת הסיבות לקיומם של מדים. חשיבות הלבוש מוכפלת כאשר מדובר על איש מקצוע שעובד מול קהל ועל במה. הכנו עבורכם כמה עצות כלליות לגבי לבוש מתאים לתחום הבידור

 

התאמת הלבוש לתפקיד

תחום הבידור מקיף רשימה ארוכה של אנשי מקצוע ובעלי תפקידים שונים. עבור כל אחד יש קוד לבוש מוכר, שקשור לתפקידו. אם אתם עובדים מאחורי הקלעים, סביר להניח שתבחרו בבגדים נוחים, אבל אם אתם עומדים תחת הזרקורים על הבמה, כמו למשל זמר, שחקן או אמן חושים – חשוב לזכור שהלבוש שלכם צריך גם להתאים לתחום העיסוק שלכם וגם למופע הנוכחי.

 

נוחות ובטיחות

בין אם אתם מאנשי אחורי הקלעים ובין אם אתם מככבים במרכז הבמה, חשוב לבחור בבגדים נוחים שיאפשרו לכם למלא את תפקידכם באופן בטוח וקל. חשוב לשים לב שאין לבגדים שאתם לובשים שום אלמנט שעלול להכשיל אתכם וכן שאינכם לובשים בגד שעלול להגביל את תנועתכם או להוות סכנה בטיחותית. כמו כן, חשוב להקפיד גם על בחירת נעליים יציבות ונוחות.

בדרנים

קהל היעד

בחירת הלבוש היא תמיד גם נגזרת של קהל היעד – גם בדרן שנוהג ללבוש חולצות מודפסות להופעותיו, עדיף שיבחר חולצה רגועה באופן יחסי, כאשר הוא מתעתד להופיע בפני קהל של ילדים או של בני נוער. באותה המידה, לא כדאי לבחור בבגדים צבעוניים מדי עבור הופעה לקהל מבוגר, משום שססגוניות הלבוש עלולה לגנוב את תשומת הלב מהמופע המרכזי.

 

ביטוי עצמי

בסופו של דבר, כמעט כל פריט ביגוד שאנחנו לובשים אומר עלינו משהו. גם עובד במה יכול להוסיף סיכה של דגל הגאווה לדש חולצתו או לבחור לנעול נעלי כדורסל. עבור מי שנמצא על הבמה במהלך הופעה, חשוב ליצור תדמית אישית שתהיה מזוהה איתו באופן מקצועי ותסייע ביצירת הדמות הבימתית שלו.

 

הפרטים הקטנים

גם על הבמה ואולי בעיקר על הבמה, חשוב לשים לב גם לפרטים הקטנים – תפר רופף, כתם, קרע  – כל אלה ולו המזעריים ביותר עלולים לבלוט מאוד לקהל שצופה בכם על הבמה, לכן כדאי ומומלץ לשים לכך לב. בנוסף, יש להקפיד על מראה מסודר ונקי ובעיקר על תספורת ותסרוקת ונעליים נקיות ומצוחצחות.

 

לסיכום

בכל תחום עבודה ועיסוק יש קוד לבוש. בעולם הבידור והאמנות יש לכך גם ערך מוסף משום שהלבוש של מי שמופיע מול קהל ולמעשה כל החיצוניות שלו היא חלק מהמסר הבידורי ומהווה גם כרטיס ביקור וגם חלק מהדמות הבימתית עצמה. זכרו תמיד למצוא את האיזון הנכון בין המקצועי לבין האישי.

קומיקאי עם מיקרופון

מה היה לנו עד עכשיו?