נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

פטור ממס הכנסה – איך זה עובד?

מס הכנסה הוא אחד הגורמים המרכזיים במדינה שעשויים להשפיע על המשכורת וההכנסה החודשית שלנו. במקרים מסוימים, פטור ממס הכנסה הוא עניין הכרחי עבור מי שסובל מבעיות מסוימות ובשל כך זכאי להקלות מצד רשויות המס. אז אם עוד לא שמעתם על פטור ממס ואתם מעוניינים לשמוע עוד – המשיכו לקרוא!

 

פטור ממס הכנסה – מה זה אומר?

מרבית האנשים לא יודעים כי הם זכאים לפטור ממס הכנסה. הפטור יכול להינתן בעיקר מסיבות רפואיות של מבקש הפטור כמו פציעה או מחלה שמקשה על תפקודו היום יומי. פטור ממס הכנסה ניתן בעיקר למי שיש לו אחוזי נכות אשר מוכרים על ידי המוסד לביטוח לאומי. בהתאם לאחוז הנכות, ניתן להבין מהו אחוז הפטור ממס הכנסה אשר מחושב על ידי מחשבון פטור ממס הכנסה.

 

מי זכאי לפטור ממס הכנסה?

מי שסובל ממחלות או פציעות כתוצאה מתאונת עבודה או כתוצאה מהליך רפואי זכאי לפטור ממס הכנסה על פי אחוזי הנכות שלו. קיימים מספר קריטריונים לפיהם ניתן לאבחן מי זכאי לפטור ממס הכנסה על פי סעיף 9 לפקודת מס הכנסה.

אם נקבע לחולה אחוז נכות בגובה של מאה אחוז, הוא יהיה זכאי לפטור ממס הכנסה כל עוד הנכות נקבעה עקב מחלה אחת. בנוסף, במקרים שמדובר על נכות מצטברת עד לגובה תשעים אחוז כתוצאה ממספר בעיות רפואיות, ניתן להכיר בחולה כפטור ממס הכנסה כל עוד אחת הבעיות הרפואיות מקנה לחולה כארבעים אחוז נכות.

 

כיצד נקבעים אחוזי הנכות המקנים פטור ממס הכנסה?

אחוזי הנכות של ביטוח לאומי נקבעים על פי חוק על ידי מספר גורמים. אחד הגורמים העיקריים לקביעת אחוז הנכות הוא ועדות לצורך פטור ממס הכנסה אשר מתנהלות על ידי ביטוח לאומי. בנוסף, קיימים גורמים נוספים שעשויים לקבוע את אחוז הנכות והוא המוסד לביטוח לאומי עצמו.

 

כיצד מממשים את האישור לפטור ממס הכנסה?

במידה וקיבלתם אישור ממס הכנסה עבור הפטור, תצטרכו להגיש דו"ח עבור השנים הרלוונטיות. לשם כך תצטרכו להגיש דו"ח עבור כל אחת מהכנסותיכם או הכנסתו של בן או בת הזוג לגבי ההוצאות שלכם אשר עשויות לזכות אתכם בהפחתת תשלום המס. אם לא תדווחו לגבי המידע שלכם באופן מדויק, כנראה שתקלעו לעיכובים ולעיתים הדבר עלול להסתיים בהיווצרות חוב על ידי מס הכנסה כתוצאה מטעויות בדיווח.

 

לסיכום

אם אתם סובלים מפציעה או מבעיה רפואית שמלווה אתכם ומקשה על תפקודכם היום יומי, אתם זכאים לפיצוי מביטוח לאומי. כל שתצטרכו לעשות הוא לפנות אל הועדה לביטוח לאומי תוך הוכחת הפציעה או המחלה שלכם על מנת לקבל אישור לכך שאתם זכאים לאחוזי נכות. כל עוד אתם עומדים בתנאי הזכאות, תוכלו לדרוש פטור מתשלום מס מרשויות המס ובכך לזכות בהקלה משמעותית ביחס למצבכם הכלכלי. כך תוכלו לשפר את מצבכם ולהנות מהזכויות המגיעות לכם.

מס הכנסה

מה היה לנו עד עכשיו?
לתכנן ארון
איך מתכננים חדר ארונות?

למי מאיתנו אין חלום וורוד אחד על לקום להתארגן בבוקר, ללכת לארון שלנו ולהכנס במסדרון צר לחדר שכולו בגדים