נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

רשלנות רפואית בניתוח קוסמטי מתי אפשר לתבוע

ניתוח קוסמטי הוא ניתוח שבמהלכו מתבצע שינוי בגודל, במראה או במבנה של אברים בגוף. זאת, באמצעות התערבות כירורגית ועל ידי בעל מקצוע שהוסמך לכל. למען הסר ספק, גם הסרה של איבר מהגוף, נמנית עם הניתוחים הפלסטיים. זאת, בתנאי שהסרת האבר איננה מתבצעת לצורך רפואי, ובוודאי לא כזה שנועד להציל חיים. המטרה העיקרית של ניתוח קוסמטי היא אסתטית. כיצד הופיעו הניתוחים הקוסמטיים ומה גרם להם להפוך להצלחה מסחררת? מהי רשלנות רפואית בניתוח קוסמטי ומתי אפשר להגיש תביעה כנגד הרופא המנתח והממונים עליו? כדאי לקרוא – התשובות בהמשך.

 

הופעתם והצלחתם של הניתוחים הפלסטיים

בהיסטוריה ידוע על ניתוחים פלסטיים שבוצעו כבר מאות רבות לפני הספירה. הניתוח הפלסטי הראשון המוכר לנו כיום בוצע אי שם בתחילת המאה התשע עשרה, כלומר לפני קצת פחות ממאתיים שלנה. ואולם הקונספט של הניתוחים הפלסטיים כפי שאנו מכירים אותם נוצר במלחמת העולם הראשונה, ושוכלל עוד יותר בזאת שלאחריה.

הפציעות הרבות של חיילים ואזרחים, זימנו לרופאים בתחום הזדמנויות ללמוד ולהעמיק את הידיעות וההבנה שלהם בתחום זה. החל מאמצע המאה שעברה, הפכו ניתוחים פלסטיים היזומים על ידי המנותחים, והמטרה שלהם קוסמטית בלבד, להיות נפוצים. בתחילה היה מדובר בניתוחים יקרים שרק ידם של העשירים היתה משגת לעבור אותם. בהמשך, עם ההתפתחויות הטכנולוגיות, הפכו הניתוחים כאמור לברי השגה כמעט לכל דורש. נכון להיום מבוצעים בישראל אלפי ניתוחים כאלה מידי שנה, והמספר נמצא בעלייה מתמדת.

 

רשלנות רפואית בניתוח קוסמטי

רשלנות רפואית בניתוח קוסמטי, הינה פעולה שגויה של רופא מנתח, שגרמה נזק למנותח, בין אם מדובר בנזק פיזי ובין אם בנזק אסטטי. ההגדרה של פעולה שגויה מתבססת בעיקר על חוות דעת של רופאים אחרים המתמחים בתחום. ההגדרה המקובלת לרשלנות רפואית הנה נקיטת פעולה שכל רופא סביר אחר לא היה נוקט בה, או לחילופין הימנעות מפעולה במקום שכל רופא אחר היה נוקט. נדבך נוסף בהגדרת הרשלנות היא שבעקבות הפעולה השגויה של הרופא, נגרם למטופל נזק משמעותי. זה נמקום לציין שבהעדר נזק משמעותי ובכלל, אין טעם בהגשת תביעת רשלנות והיא עלולה להידחות על הסף.

האפשרות להגשת תביעה בגין רשלנות רפואית בניתוח פלסטי מתקיימת, לפיכך, רק אם אפשר להוכיח מעבר לכל ספק שפעולה מסוימת שבוצעה ללא צורך, או לחילופין כזאת שלא בוצעה כשהיה צורך בכך, גרמה למטופל נזק משמעותי. גם אם הנזק כאמור ניתן לתיקון, הרי שהעלויות שלו עלולות להיות משולמות על ידי הרופא או הרופאים שנתבעו, אם וכאשר יזכה התובע בתביעה. למרות האמור לעיל, לא בכל מקרה כדאי וצריך להגיש תביעה. כבר הודגשה לעיל העובדה שרק אם הגרם נזק משמעותי, הגשת התביעה היא כדאית. עורכי דין המתמחים בתחום, עלולים להימנע מלקחת על עצמם מקרה שבו הסיכויים להצלחה קטנים, או לחילופין כאשר הפיצויים, אם ייפסקו, יהיו קטנים. עם זאת, מומלץ לבחון כל מקרה לגופו ולא להימנע מראש מבחינת הסיכויים להגשת תביעה.

מה היה לנו עד עכשיו?
לתכנן ארון
איך מתכננים חדר ארונות?

למי מאיתנו אין חלום וורוד אחד על לקום להתארגן בבוקר, ללכת לארון שלנו ולהכנס במסדרון צר לחדר שכולו בגדים